Aquest segon cap de setmana de setembre reservà bon protagonisme pel trail balear i en concret ho fou per a la categoria màster amb la celebració de dos campionats de distint àmbit a La Trapa (S’Arracó, Andratx) i Râsnov (Romania).
Al ponent mallorquí una nova edició de la Trapa Trail tornà a acollir el regional de mitja distància pels atletes de categoria màster. En total foren més de 200 els participants que gaudiren dels seus exigents 20,2 quilòmetres, i a la general de la prova s’imposaren Miquel Àngel Capó i Irene Guarc. El corredor del Maloft MallorcaTrail enllaçà el seu tercer triomf consecutiu, enguany mostrant-se més inaccessible que mai, amb temps de 1h31:28 i més de 5 minuts de marge respecte el seu més immediat perseguidor. Aquest honor correspongué a Toni Melis Tous, qui amb 1h36:41 i després de compartir arribada amb Adrián Miralles (CA Joan Comes Sa Pobla, 1h36:42) fou el millor veterà masculí i es féu amb el títol M40.

A categoria femenina el triomf d’enguany correspongué a Irene Guarc. L’aragonesa del Peak Leve7 acredità per la seva victòria un temps de 1h58:00, com a 21ª de la general, encapçalant un pòdium que completaren Gisela S. Albor (ADA Calvià) i Mari Allés (Cecome Menorca Atletisme), segona i tercera amb 2h02:25 i 2h08:02 respectivament. Aquí fou la menorquina Allés la millor veterana balear, en el seu cas com a F50.
A més a més dels dos ja esmentats, la resta de títols que repartí el campionat correspongueren, per ordre d’arribada, a Daniel Espada (CA Atlas, M35, 1h46:58), Miguel Miralles (Joan Comes, M50, 1h51:36), Joan Gomila (CE Malalts de Turmell, M45, 1h53:26), Isabel Duran (CA Manacor, F40, 2h19:09), Pedro Valero (Atlas, M60, 2h20:55), Asmaa Zammou (CA Montuïri, F35, 2h29:19) i Ramón Manzano (Atlas, M55, 2h30:17). Els homes de l’Atlas aconseguiren el títol per clubs a categoria masculina amb un temps de 6h38:10.
Europeu
Quasi paral·lelament, entre divendres 11 i diumenge 13 tingué lloc la competició del XIVè Campionat d’Europa Màster Off Road, l’equivalent al continental de trail pels corredors veterans, a la localitat romanesa de Râsnov. En aquesta edició el nostre atletisme comptà només amb un representant però que bé s’encarregà de deixar un balanç memorable.
Paco Blasco, qui recentment pujà a categoria M75, competí divendres a la Pujada Vertical, exigents 3,7 quilòmetres amb 800 metres de desnivell positiu. Aquí ja es classificà en 3ª posició i es penjà el bronze gràcies a un temps de 1h13:44, a més a més, col·laborant del títol europeu per equips pel combinat nacional de la categoria. Dos dies després, a la prova Classic (12 Km, +400m), el veterà corredor de l’Atlas es féu amb la 5ª posició (1h44:03) i novament, com a segon espanyol, participà d’un nou títol continental per equips.
Resultats – XI Trapa Trail S’Arracó; Cpat. Balears Màster de Trail de Mitja Distància (pendents de publicació)
Imatges – Pau Verd, LauraGP.Moments, Dani Espada, Paco Blasco