Logo FPF

La selecció balear Sub16 torna de La Nucía amb bons ànims per la nova temporada

El primer cap de setmana d’octubre fou de baixa activitat atlètica però sí que celebrà un campionat d’Espanya, el Sub16 per federacions autonòmiques, el qual tingué lloc a La Nucía, Alacant, i oferí a la nostra selecció de joves una competició de referència en aquest inici de curs i una experiència molt enriquidora. 

Tenint en compte la posició del campionat dins del calendari i com de prest es troba dins de la preparació dels atletes, la classificació final a les dues categories fou notable dins de la tendència dels darrers anys, i fins i tot, deixà alguns resultats individuals ben destacables. 

Com a titular en aquest apartat quedà Sergi Albertí. El jove del Pegasus AC participà al llançament de martell, tot obrint la primera jornada, i no pogué oferir un millor inici de campionat per l’expedició balear. Després d’obrir el concurs amb 50,10, i continuar-lo amb 46,52, el mallorquí envià l’artefacte de 4 quilos fins extraordinaris 57,10 metres. Rècord de Balears (millorant els seus 54,64 de juliol) i primera posició… que mantinguè fins a la finalització de la prova. Immillorable inici de campionat per Balears. 

Tot i que no hi hagué més posicions de pòdium, els nins illencs acumularen bones puntuacions gràcies a Miquel Roig, 5è a salt amb perxa amb marca personal de 3,82 (a només 3 centímetres del rècord balear), als llançadors Daniel O. Arndt (6è al pes amb marca personal de 13,34) i Víctor Piña (6è al disc amb 44,71) i a les novenes posicions de David Castañer (1:27.33 a 600) i Toni Scanlon (14:06.83 als 3.000 m/marxa). I tot i que amb puntuacions menors, foren de notable valor les marques personals de Miguel Ribot (11.91 -0.2 al 100), Martí Chaves (15.14 -0.2 als 100 m/tanques), Ludo Binz (4:49.14 als 1.500 m/obstacles) i Eder Arambalza (10,32 +0.5 a triple salt). Tot junt per a la 13ª posició final (122,5 punts), de gran valor tenint en compte que els tres anys previs foren 16º (2022) i 15º els dos darrers anys. 

Quant a les nines, després de tres anys amb la 14ª posició (2022 i 2023) i la 12ª de l’any passat, enguany retrocediren a la 14ª novament. Sense posicions de pòdium i amb dos ‘zeros’ als salts de llargada i amb perxa, prou bé ho feren les nines que tingueren en la quarta posició de Blanca Alzamora als 600 (1:37.70) el seu millor resultat parcial. Acompanyaren a aquest gran resultat les bones puntuacions de Brenda Santos (6ª als 100 m/tanques amb 15.23 -0.6), de Cora del Rey (8ª a alçada igualant la seva marca personal amb 1,56) i els bons rendiments als relleus (10ª posició al 4×300 amb 2:59.48 i 11ª al 4×100 amb 51.10). 

Serra 
La plana regional deixà una única activitat: dissabte 4 tingué lloc la setena etapa del circuit de Curses Familiars a la Serra, amb aturada a la Cala Sant Vicenç (Pollença). Un nou episodi d’aquest exitós circuit promogut pel Consell de Mallorca que no deixa de fer bona tasca divulgativa, social i esportiva dels paratges del nostre patrimoni natural. 

Evolució Mechaal 
Una altra notícia ens ha arribat des de centreeuropa. Saïd Mechaal ha tornat a la competició aquest diumenge 5 d’octubre a la ciutat romanesa de Brasov, on a la seva prestigiosa cursa de 10 Km s’ha classificat en 12ª posició, amb un extraodinari temps de 28:01, nou rècord de Balears. Aquest registre situa l’atleta de l’ADA Calvià al Top10 espanyol de tots els temps, després de completar una excel·lent cursa amb parcials de 14:03  13:58, i millorant amplament l’anterior plusmarca de Mario Mola (28:44, Laredo, 2022). 

 

Imatges – Alejandro Sancho/Sportmedia.es/RFEA, Dani Espada (resum gràfic), Arxiu