Els darrers dies d’agost continuaren oferint més episodis clàssics de l’estiu atlètic de les Illes. La delegació mallorquina celebrà dues proves més. Divendres 30 tingué lloc la XVª Llego Malpas-Bonaire, a Alcúdia, després d’haver-se de posposar per inclemències meteorològiques dues setmanes abans. A prop d’un centenar i mig de participants donaren forma a la prova de 9,2 quilòmetres, que tingué com a guanyadors als atletes del Joan Comes Sa Pobla Miquel Àngel Capó i Nuria Tauler. El duatleta invertí un temps de 28:33, pels 29:19 de Miguel Ángel Fidalgo (CD VAS) i els 30:19 de Miquel Capó (Joan Comes). Tauler, atleta Sub23, s’imposà a categoria femenina amb 36:26 i quedà acompanyada al pòdium per Janna Sieber (36:50) i Mª Antònia Femenias (Atlas, 37:19).
Un dia després, dissabte 31, l’exigent Cursa Malalts de Turmell, també en la seva quinzena edició, estrenà format amb rècord de participació: a prop de 400 persones prengueren part de les seves distintes modalitats, curses escurçades de 10,3 i 5,3 quilòmetres, i també en marxa nòrdica a la prova curta. Dominaren la victòria sobre els 10 quilòmetres José Luis García Pujadas i Leonor Font. El binissalemer del Surco Lucena CD es mostrà intractable i avançà en solitari des del mateix tret de sortida, per a imposar-se amb contundents 33:47, pels 37:09 de Toni Melis Tous i els 37:55 de Biel Martínez, ambdós dels Xendenguets. Per la seva part, Font aconseguí endur-se’n un atractiu duel amb la local Marga Fullana, 40:26 per 42:55, amb Nuria Pérez (CA Fidípides) tercera amb 43:05.
A la prova de 5,3 quilòmetres, els més ràpids foren Javier Jurado (Endurance THB) i Mª Antònia Femenias (Atlas), amb temps respectius de 17:48 i 21:22, ella des de la vuitena posició de la general.
Doble sessió a Menorca
La lliga d’estiu a Menorca sumà dues etapes més i ja enfila la seva recta final. Dimecres 28 fou torn de la Cursa ‘Festes de Sant Lluís’, al municipi homònim i més de 280 participants. Mentre que el triomf masculí correspongué a Borja Coll (Menorca Trail Es Castell, 11:03), el femení fou una vegada més per Maria Pallicer (11:49, com a desena de la general). El Sub18 Bartolomé Cardona i Jaume Bosch, així com Sonia Carreras i Andrea Pons, completaren els respectius pòdiums.
Dilluns dia 2 s’arribà a la desena etapa del circuit amb la Cursa ‘Festes de Gràcia’, a Maó, la qual comptà amb un convidat d’excepció en Adrián Guirado. L’eivissenc de la PD Santa Eulària no donà opció a cap alternativa local i es féu amb la victòria amb 11:47, pels 12:14 de Mac Rochelt i els 12:32 de Borja Coll. A categoria femenina la tònica fou inamovible: Pallicer es mostrà insuperable una vegada més i signà el seu particular ‘deu de deu’, aquí amb 13:34, pels 14:42 de Verónica castro (PD Sta. Eulària) i els 15:48 de Sonia Carreras (Lô Esport).
La XXVª Lliga de Curses d’Estiu per a Tothom tindrà en la Cursa de Cala en Porter, el proper dilluns 9, la seva darrera etapa regular, i finalment, la final, dissabte dia 14.
Resultats – XV Llego Malpas-Bonaire (Alcúdia, 30-Ago)
Resultats – XV Cursa ‘Malalts de Turmell’ (Sant Llorenç des Cardassar, 31-Ago)
Resultats – Cursa ‘Festes de Sant Lluís’ 2024 (Sant Lluís, 28-Ago)
Resultats – Cursa ‘Festes de Gràcia’ 2024 (Maó, 2-Set)
Imatges – Elitechip, Dani Espada