Logo FPF

La pista del CTEIB coronà els millors màsters i Sub23 de 2025 en un dissabte trepidant

El primer dissabte de juny deixà una dia esplèndid de competició al CTEIB, una doble jornada que reuní el Campionat de Balears Màster, individual i per clubs, i el regional Sub23, a més a més d’un nou control de proves per la resta de categories. 

Al primer dels apartats, els millors veterans de les Illes oferiren un programa de molt alt nivell que deixà més d’una vintena de mínimes nacionals, d’entre les quals destacaren els 6:08.94 d’Antonio Jurado als 1.500 M75, els 17.49 -2.6 de Víctor Sarmiento als 100 m/tanques M55 ó els 4:59.90 de Rosa Córdoba als 1.500 F45, el millor coeficient individual de la jornada. En aquest sentit, també resultà imponent el 4×100 masculí del CA Sa Raval: rapidíssims 48.63 registrats per Víctor Moreno (M40), Matías Bennaser i Germán Seijas (M45) i Alberto Aguilera (M50). El club eivissenc fou precisament el campió per clubs en categoria masculina, encapçalant un pòdium (amb 44 punts), que completaren el Pegasus AC (33) i el CA Atlas (27). 

Al programa femení, el vent en contra registrat a la recta de meta sumà valor a moltes de les marques aconseguides. En són exemples els 13.56 -3.5 d’Amaia Marcilla als 100 F40, els 17.10 -2.0 de Núria Barrera als 100 F65, els 13.64 -1.7 de Lita López als 80 m/tanques, o els 15.07 -1.7 de Marisol Martínez a la mateixa prova F60. Per clubs, la lluita pel títol fou molt ajustada i finalment l’or l’aconseguí el Pegasus amb una suma de 44 punts, pels 42 del Sa Raval i els 41 del Sporting Calvià… els mateixos que sumaren les dones del Lô Esport. 

El campionat Sub23, tot i comptar amb un volum menor de participants, deixà igualment una relació de marques de gran nivell, especialment a les proves de velocitat. Aquí destacaren Marc Escandell (Siurelll-Sa Sini), amb imponents 10.72 -1.5 als 100 metres i 21.97 -0.5 als 200, mentre que Teresa Ribas (Speed Club) marcà 56.25 als 400, en tots tres casos mínima nacional. 

El control de proves celebrat simultàniament durant les dues jornades d’activitat no repartí medalles però sí que oferí grans actuacions, la primera d’elles gairebé només iniciat el dia. Als 2.000 m/obstacles Sub18, el jove del CE Total Team Martí Ferriol donà una passa de gegant en les seves prestacions i dugué la seva marca personal fins els 6:04.42, nou rècord de Balears. La marca de Ferriol millora els 6:10.67 de Miquel Fons (2022) amb els obstacles de 0,84 que defineixen la prova des del 2020 (com a referència, la plusmarca amb obstacles de 0,91 quedà en els 6:05.86 d’Adrià Ceballos el 2019). 

Una altra actuació d’impacte fou la de Sergi Carbonell. L’atleta de l’Amistat-NovomarHotel millorà també la seva marca personal al salt amb perxa fins els 4,60, vint centímetres més que els 4,40 que superà en dues ocasions l’estiu de 2024. Aquests 4,60 són la millor marca de la perxa balear des del 2010 (Abrahán Medalón). També destacaren les marques registrades per Francisca Segura (12.40 -3.1 als 100 metres), Víctor Piña (45,65 als disc Sub16) i Sergi Albertí, qui trencà la barrera dels 50 metres al martell Sub16 amb 50,70. 

Can Misses i Sa Riera 
El calendari regional quedà complet amb dues activitats més. També a l’àmbit de pista, la delegació d’Eivissa celebrà un nou control de proves a Can Misses on destacaren registres com els 14.59 -2.9 de la Sub14 Kayla Giraldo als 80 m/tanques, els 1,40 superats per la Sub14 Julia Roig al salt d’alçada, o els 15.40 -3.5 de la Sub16 Brenda Santos als 100 m/tanques. 

La plana popular del cap de setmana quedà concentrada a una nova edició de la Cursa solidària del Col·legi Santa Magdalena Sofía. El centre educatiu de Palma celebrà divendres 6 d’horabaixa una prova no competitiva de la qual gaudiren desenes de joves estudiants al centre i també familiars i aficionats que participaren al Parc de Sa Riera d’un esdeveniment solidari, enguany a benefici del Col·legi Sant Francesc de Guadassuar (València), afectat per la DANA del passat octubre. 

 

Resultats – Cpat. Balears Màster 2025 (Campionat per clubs
Resultats – Cpat. Balears Sub23 2025; control de proves 
Resultats – Control escolar i federat – Eivissa 
Imatges
– Dani Espada, Col·legi Santa Magdalena Sofía