El segon cap de setmana de febrer deixà dos campionats nacionals ben contrastats: els Sub23 iniciaren la sèrie d’estatals en pista curta a Sabadell, mentre que els màster celebraren el seu nacional de cros a Cártama, Málaga; i en tots dos l’atletisme balear obtingué alegries des de dalt del pòdium.

A Sabadell foren set els atletes illencs participants i el balanç fou d’excepció si tenim en compte que tots ells es classificaren entre els nou millors a les seves proves. Com si de sumar un argument més al bon moment de la velocitat balear, aquest campionat deixà noves evidències amb les medalles d’Ivana Peralta i Marc Escandell. La mallorquina de l’Alcampo Scorpio71, debutant a la categoria, es féu amb el subcampionat després d’un campionat on sempre es mostrà aspirant a tot: millor temps a les sèris (24.47), segona a les semifinals (24.65) i també segona a la ronda final amb 24.46. Quant a Escandell (Siurell-Sa Sini), el campió balear absolut consolidà el seu bon estat de forma en un recoregut molt competit al qual progressà amb el segon temps a les sèries (6.79), el cinquè a les semifinals (6.86) i el tercer a la gran final, per fer-se amb el bronze amb 6.84.
De la resta d’actuacions sobresortí especialment Nicolás Vila. El menorquí del Universidad de Oviedo assolí el seu millor salt de sempre a la cinquena ronda del concurs de triple salt, quan volà fins portentosos 15,27 metres, nou rècord de Balears Sub23 i absolut ‘indoor’ (millorant els 15,15 de José Juan Hernández de 2009) i quedant a només 6 centímetres de la plata en una final ajustadíssima. Malauradament, quedà sense poder disputar la final Dani Castilla: l’atleta del New Balance, després de progressar a les sèries (8.19) i les semifinals (8.08) dels 60 m/tanques, no pogué córrer la cursa definitiva per molèsties musculars. Completaren l’actuació balear Miquel Àngel Esteller, 7è temps a les semifinals de 400 amb 48.52, Teresa Ribas, 8è temps a la mateixa prova amb 56.33, i Inés Pascual, també a una passa de la final de 60 m/tanques amb 8.75 (9è temps de la ronda).
Veterans
Diumenge 9, dues setmanes que ho fecin la resta de categories, els màster tingueren la seva festa nacional del camp a través a Cártama, Málaga. Fins allà es traslladaren 27 atletes de les Illes, els quals aconseguiren com a dades més destacables tres posicions de pòdium i cinc més com a finalistes.
La fita major es registrà amb la primera cursa del dematí, on Emilio De la Cámara (CA Fidípides) obtingué un nou títol de campió nacional a la categoria M80, gràcies a la seva cursa sobre 4.000 metres en 23:54. Quasi simultàniament, capritxos de l’horari, els homes M55 del CA Atlas es feren amb el bronze per equips, ells sobre 6.000 metres. La tercera posició de pòdium la signà Charly Outón: el M45 de l’Atletisme Inca realitzà una cursa combativa i molt intel·ligent i es mostrà com el més fort després de l’exhibició del salmantí Daniel Sanz. Amb la seva plata liderà la 7ª posició per clubs de l’Inca.
Les altres posicions de finalista que deixaren els veterans balears foren la 4ª posició de Nuria Pérez (F50), les sisenes de Roberto Aguilar (M40) i Joana Galletero (F65) i la 8ª de Marga Adrover (F35).
Imatges – Daniel Meumann/RFEA, Dani Espada/CA Atlas