Logo FPF

Menorca reprèn el seu circuit d’estiu a Ferreries

Superat l’equador del mes d’agost, la delegació de Menorca reprengué la seva Lliga de Curses d’Estiu per a Tothom, amb una nova edició de la Cursa de Sant Bartomeu a Ferreries. Aquest dilluns 18 la setena prova del circuit popular estival de Menorca féu aturada a Ferreries amb un nou èxit de participació: als més de 250 joves que animaren les diferents curses escolars, tota una multitud, una xifra similar prengué part de la cursa principal, a la qual s’imposaren Marc Rochelt i Maria Pallicer. 

El corredor del Cecome Menorca s’apuntà la victòria gràcies a un temps de 8:18, mentre que Christian Chucay (CD Atracón) i Daniel Pérez (Cecome Menorca) completaren el pòdium amb 8:22. Quant a Pallicer, donà la setena puntada triomfal al seu estiu perfecte, aquesta vegada gràcies a un temps de 9:50. Marta Orives (10:25) i Pilar Comella (10:49) l’acompanyaren al pòdium. 

Un dia abans l’atletisme popular ja tingué un primer torn a la mateixa localitat menorquina. Fou amb la XII Cronoescalada a l’Ermita de Ferreries – Memorial Dito Pons Marqués. La tarda de diumenge 17 a prop de mig centenar de corredors prengueren part en aquesta prova d’ascens contra el cronòmetre, i com al 2024, els guanyadors absoluts foren Toni Torres i Mari Allés. El vencedor masculí s’imposà enguany amb 4:58, amb Christian Chucay i Rubén Bobillo com a companys de pòdium. Quant a Allés, la corredora del Cecome Menorca revalidà la seva victòria gràcies a un temps de 6:52, mentre que Lidia Masats i Tònia Pons l’acompanyaren sobre els calaixos. 

XL Sant Bartomeu 
La tercera setmana d’agost es propícia per les proves de Sant Bartomeu a les nostres illes, i diumenge 17 també hi hagué temps per a una de les més clàssiques a Mallorca. Capdepera celebrà la quarantena edició de la seva Cursa de Sant Bartomeu amb més de 250 participants entre les modalitats de cursa i marxa nòrdica. La prova principal, sobre 6 quilòmetres de recorregut, se l’adjudicaren Juan Martín Vila (Atl. Capdepera) i Aina Sureda (CA Son Servera), amb temps respectius de 23:00 i 24:05, ella des de la setena posició de la general. Pep Joan Serra i Faouzi Zarrouki completaren el pòdium masculí, i Paula Nueno i Lidia Sánchez, el femení. 

Tòquio 2025: penúltima bala 
A la plana internacional, dissabte 16 tingué lloc un nou intent per part de les nostres atletes aspirants al Mundial de Tòquio. Esperança Cladera i Daniela García afrontaren actuacions a les seves especialitats: la velocista al Meeting Voor Mon, a Leuven (Bèlgica), i la migfondista al CITIUS Meeting, a Berna (Suïssa). 

Cladera (Diputación València) fou 4ª a la primera sèrie dels 200 metres amb 23.15 (+0.6), novament a poques dècimes dels 22.75 exigits per la RFEA. Això no obstant, la deixebla de Juan Sancha conserva les seves aspiracions per a formar part del 4×100 nacional, amb el qual treballarà aquesta setmana a Sant Cugat (Barcelona), al Training Camp JOMA programat a tal efecte. 

Quant a García Tena (New Balance Team), realitzà una cursa de 800 metres magistral a Berna, amb una progressió perfecta que culminà amb la victòria… amb 2:00.32, malauradament sense aconseguir tampoc en aquest intent la mínima de 2:00.00 exigida per la federació nacional. La deixebla d’Antonio Serrano disposarà encara d’un intent més aquest dimecres 20 a Laussana. 

 

Resultats – Cursa ‘Festes de Sant Bartomeu’ (Ferreries) 
Resultats – XII Cronoescalada de s’Ermita de Ferrries – Memorial Dito Pons Marquès 
Resultats – XL Cursa de Sant Bartomeu (Capdepera) 
Imatges – Elitechip, Arxiu FCA/RFEA