Logo FPF

El jovent mostrà el seu potencial col·lectiu en un cap de temporada de pista ben animat

Dissabte 29 de juny el CTEIB acollí el Campionat de Balears per clubs per les categories Sub16 i Sub20, una darrera cita del calendari regional en pista (almanco pel que fa a campionats) abans de les vacances d’estiu que ofería una jornada de tarda ben animada gràcies a una participació significativa a les quatre categories participants. 

Els títols en categoria Sub16 foren pel VIVA Es Raiguer femení i el Speed Club masculí. Les nines del Raiguer signaren una tarjeta de resultats molt regular i sempre entre les quatre millors classificades (d’entre els 12 participants) a les 9 proves del programa. La seva suma de 106 punts resultà imponent i inassolible per les atletes del Diana AC (92) i el Sporting Calvià (85,5), les seves companyes al pòdium. Quant als nins del Speed, els millors a un programa amb 10 aspirants, tingueren també un resum de puntuacions impecable a 8 de les 9 disciplines, incloses tres victòries parcials i el relleu, abans del qual gairebé ja eren campions matemàticament. Els seus 88 punts encapçalaren un pòdium que completaren Siurell-Sa Sini (70) i Eiviatletisme CE (60). 

Pel que fa a la categoria Sub20, resultà engrescadora la quantitat de participants en un campionat habitualment poc concorregut. Pegasus AC, a la categoria femenina, i CE Total Team, a la masculina, es feren amb uns títols ben competits. Les joves del club alat foren de les dues millors a 6 de les 9 proves del programa i certificaren la seva corona amb 102 punts, pels 89 del Diana i els 72,5 del Siurell-Sa Sini. D’alta banda, els joves del Total Team deixaren una actuació similar, amb 7 resultats entre els dos primers (de 9 participants) i quatre victòries parcials, sumaren 79 punts, mentre que els seus companys de pòdium, Siurell-Sa Sini i Pegasus, tingueren 67 i 64 respectivament. 

La jornada deixà bones actuacions tot i el vent que en moments puntuals superà els 5m/s. Entre la desena de mínimes nacionals registrada destacaren el bon duel als 100 metres que deixaren la Sub18 Amelia Weeks (12.29) i la Sub20 Núria Muntaner (12.22), les veteranes Maria Pallicer (4:59.21 als 1.500 F45), Mónica Di Bartolomeo (2:52.90 als 800 F55), Rosa Córdoba (10:18.76 als 3.000 F40), Marisol Martínez (15.05 als 80 m/tanques F60) o Carmen Trillo (10,59 a martell pesat F45). Al programa masculí tornaren a sobresortir els especialistes a tanques Ismael Ruiz, Sub16 en 14.38 (-2.7) i Llorenç Cobos, Sub20 en 14.60, així com també el M45 Carlos Outón (2:02.10 en 800). 

Populars 
Les darreres hores del mes de juny deixaren també activitat popular a les nostres Illes. Dissabte 29, doble ració a Mallorca. D’una banda, s’estrenà al calendari la Run Fest, cursa emmarcada dins d’un esdeveniment multicultural a Petra. Antoni Gran (VIVA Es Raiguer, 33:50) i Leonor Font (38:47) foren els guanyadors als 10 quilòmetres, mentre que Andreu Marimón i Amelia Álvarez, ambdós també del Raiguer, foren els més ràpids als 5 Km, amb 15:45 i 18:30 respectivament. Poc més tard tingué lloc una nova edició de la Camí de Ferro, exigent prova de trail que discorre per les vies de l’emblemàtic Ferrocarril de Sóller. Al tram complet Palma-Sóller (27 Km) s’imposaren Tòfol Castanyer i Hayley Tilley (Sporting Calvià), amb temps respectius de 1h50:19 i 2h33:35, mentre que a la prova curta corresponent al tram Bunyola-Sóller (13 Km) els millors foren Joan Torrens (CMiE Sóller, 46:51) i Maite Pons (Malift MallocaTrail, 1h02:23). 

Diumenge 30 l’activitat es traslladà a Eivissa amb la XIII Trail de Sant Jordi, prova de 16 quilòmetres ubicada al municipi de Sant Josep de Sa Talaia. Intractable es mostrà William Aveiro (Gandía Malpesa) qui es féu amb un nou triomf (el sisè a les darreres vuit edicions) amb un temps de 1h10:46). Andrés Torres i Jonathan Blanco l’acompanyaren al pòdium. Quant a la categoria femenina, Irati Matas (CE Tridepote) també en sumà una més, la tercera de les darreres quatre, enguany amb un temps de 1h30:20 i ampli marge respecte Ana Bella Castaño (1h46:12) i Cora Borrel (1h46:37), les seves companyes als calaixos. 

Tanca aquesta crònica la clàssica del primer de juliol a Mallorca, la Pujada a l’ermita de La Victòria, a Alcúdia. Sobre el seu traçat de 6 quilòmetres enguany els millors foren Andreu Marimón i Chloé Serra, ambdós del VIVA Es Raiguer, amb temps respectius de 21:05 i 25:38. Pere Antoni Borràs, Miquel Àngel Capó, Nicola Haelbig i Aina Sureda completaren els pòdiums d’honor.  

 

 

Resultats (provisionals Sub16, provisionals Sub20) – Cpat. Balears Sub16 i Sub20 per clubs (control de proves
Resultats – Run Fest 2024 
Resultats – VI Cursa Camí de Ferro 
Resultats (pendents de publicació) – XIII Trail de Sant Jordi 
Resultats – Pujada a la Victòria 2024 
Imatges – José A. Vila/CA Atlas, Laura.GP Moments, Dani Becerra/CA Ibiza