Daniela García lidera la preparació dels nacionals ‘indoor’ amb un sensacional nou rècord de Balears: 2:03.70 en 800

La darrera setmana de gener quedà esquitxada per mítins i proves de pista coberta de prestigi nacional i internacional repartides entre València i Barcelona. I com no podia ser d’altra manera, els millors atletes balears, consolidats i emergents, no se les volgueren perdre. 

L’espectacle començà dimecres 25 al Velòdrom Lluís Puig, al Meeting Internacional ‘Ciudad de Valencia’ el qual comptà amb un total d’onze atletes de les Illes. L’actuació més sonada la deixà sens cap mena de dubte Daniela García. A la seva obertura de temporada, la mallorquina del New Balance Team fou segona a un 800 magistral que tancà en formidables 2:03.70, nova marca personal i nou rècord de Balears absolut en pista coberta, que millora en 0.08 el temps que Natalia Romero establí a Ourense el 2020. També es millor marca balear Sub23, categoria a la qual García Tena ha començat el seu darrer any de manera immillorable, doncs a més a més, aquests 2:03.70 també són mínima RFEA Sub23 per l’Europeu de Pista Coberta que tindrà lloc a Estambul (Turquia) la primera setmana de març. 

L’altra desena d’actuacions balears es pot resumir en dues paraules: mínima nacional. Totes elles assoliren aquest nivell, començant per la imponent victòria de José Ángel Pinedo al pes amb 18,92 metres. També guanyà la seva prova, la final B de 400, Alba Serrano: la Sub18 del Diana AC signà 56.48, marca personal. Magüi Calvo, Sub20 del Pegasus, dugué la seva marca personal de 800 fins als 2:17.02, mínima nacional, com els 7.79 que la seva companya d’equip, la Sub18 Amelia Weeks, aconseguí als 60 metres, disciplina on tornà a volar Marc Escandell, Sub20 del Siurell-Sa Sini qui corregué en 6.91 (semifinal) i 6.84 (final). La resta d’actuacions es donaren als 60 m/tanques. A la prova femenia, la Sub23 Inés Pascual (Valencia Atletismo) progressà fins formidables 8.58 (i 8.61 a la final), mínima tant de la categoria com absoluta. I a la masculina, a la terna d’especialistes habitual es sumà aquesta vegada Yidiel Contreras (Playas de Castellón), qui obrí la seva temporada amb excel·lents 7.86, mínima nacional absoluta, una fita que també aconseguiren Sebastián Llodrà (CA Santiago, 8.21), Carlos Oses (Siurell-Sa Sini, 7.88 i 7.91) i el Sub20 Daniel Castilla (Pegasus, 8.08, marca personal i mínima tant Sub20 com absoluta). 

L’extraordinària jornada que deixà València fou seguida per una sèrie de sessions realitzades totes elles a la Pista Coberta de Catalunya, a Sabadell. Primer, la pista barcelonesa acollí divendres 27 un control absolut que deixà, entre d’altres resultats balears, els 7.16 i 7.12 d’Óscar Rus (Intec Zoiti) als 60 metres, els 8.30 i 8.19 de Dani Castilla als 60 m/tanques, els 1:05.13 de Claudia Garcia (Cecome Menorca) als 400, i els formidables 7.76 i 7.75 de las Sub23 Alba López (Pegasus) als 60 llisos, mínima nacional tant de la categoria com absoluta. 

El dia després, dissabte 28, fou torn del Míting Internacional de Catalunya, on Castilla progressà novament fins els 8.04 amb les tanques absolutes (registrà 8.08 a la final) i Oses marcà 7.92 i 7.90, on el 800 femení deixà la confirmació del bon inici de García Tena (2:03.96) i una bona obertura de Natalia Romero (Unicaja Jaén, 2:06.44) i la més que il·lusionant progressió de José Ángel Pinedo, qui assolí els 19,09 metres al concurs de pes. 

Finalment, la jornada de diumenge 29 deixà un nou control a la pista barcelonesa, aquest orientat a les categories Sub18 i Sub20, el qual comptà amb actuacions de joves del Diana AC i del Lô Esport Menorca. Les més destacades foren totes del club mallorquí, amb els Sub18 Pau Femenias en 7.40 als 60 metres, l’emergent Joan F. Sastre en 52.79 als 400, i l’imparable progressió d’Alba Serrano, ja en 56.29 als 400, que la situen desena de tots els temps a la categoria! La jornada domincal també celebrà a la barcelona Santa Coloma, a la pista Antonio Amorós, un control de llançaments al qual competiren a martell els atletes del Pegasus Pedro Ximenis (38,38) i Cristina Navarro (43,67). 

 

Imatges – Toni Cabrera/Carmelo Rodríguez (FCA), CA Siurell-Sa Sini, J. J. Vellibre, Pegasus AC, Diana AC