Logo FPF

Calero donà continuïtat al setembre internacional amb un valuós debut a Canfranc

L’atletisme balear visqué aquesta darrera setmana de setembre un nou episodi de representació internacional amb la celebració del Campionat del Món de Trail, celebrat a Canfranc, Osca, entre dijous 25 i diumenge 28. En aquesta ocasió fou la mallorquina Bel Calero qui posà les petjades illenques a la cita, competint a la modalitat de Pujada Vertical ‘Uphill’, a la jornada d’apertura. A més a més, formaren part de l’expedició de #EspañaAtletismo el seu tècnic Manolo Picó, així com també el president de la FAIB Biel Gili, com a cap de la mateixa. 

La prova de Pujada Vertical disposà un traçat de 6,4 quilòmetres als quals es superaven 990 metres de desnivell positiu, completant l’ascens al cim Larraca (2.273). Després d’un primer tram d’asfalt, on les posicions ja quedaren establertes i amb pocs canvis durant l’ascens, Calero (JA Berga) es situà en un grup entre les posicions 30 i 40 amb Laia Montoya, com a segona i tercera espanyoles en classificació. En l’arribada a Larraca la mallorquina creuà la meta com a 37ª del món, amb 52:12, a 6:39 de la campiona Engelhard (Alemanya). Fou la tercera espanyola i col·laborà de la 9ª posició de l’equip femení espanyol en la modalitat. Un bon balanç i sobretot una bona experiència en aquest debut internacional absolut amb la RFEA per l’atleta de Santa Margalida. 

També hem d’esmentar que la mateixa prova Uphill comptà amb un altre corredor de la FAIB, l’eivissenc William Aveiro. El corredor internacional per Paraguai es classificà 110è a la prova masculina, amb un temps de 53:34. 

No havia passat ni una setmana de l’exitós pas d’Esperança Cladera pel mundial de pista a Tòquio, i l’atletisme balear ja visqué un nou episodi amb una nova representació entre els millors atletes del món. 

I encara més, doncs també aquest cap de setmana donà inici el XIIè Campionat del Món de Para Atletisme a Nova Delhi (Índia), i aquí prengué part l’atleta FAIB Pere Antoni Gomila. L’atleta del VIVA Es Raiguer competí a la categoria T47 primer als 100 metres (semifinalista amb 11.52 +0.3) i després al salt de llargada (12è amb 6,14 +0.3). 

Península a tres bandes 
L’activitat atlètica també comptà amb representació balear a la plana popular a distints indrets de la península. D’una banda, divendres 26 tingué lloc a Sevilla la XXXVIIª Carrera nocturna del Guadalquivir KH7, una multitudinària manifestació popular amb 25.000 participants que tingué en David Palacio al seu guanyador. El veterà del Bikila repetí el seu èxit de 2024, sent el millor sobre els 8,5 quilòmetres de prova. 

Les primeres setmanes de tardor són temps de milla i ruta i dissabte 27 Zamora celebrà la Millaza Toro 2025, on Daniela García (New Balance Team) fou 10ª a la cursa Elit femenina amb 5:25, i el menorquí Bartolomé Cardona (Lô Esport) fou 2n a la cursa Sub20 (4:54). A la 15K Nocturna Valencia 2025, Fran De la Insua (CA Atlas) fou el millor balear (14è) amb 49:00. 

 

Imatges – José Miguel Muñoz/RFEA, Pepo Herrera/IMD Sevilla