Diumenge 23 Palma es convertí en un lloc d’encontre de milers d’aficionats a l’atletisme gràcies la mare de totes les edicions de la Mitja marató Ciutat de Palma. Complementada pels 10 Km Port de Palma i la Cursa popular ‘El Corte Inglés’, l’esdeveniment organitzat pel Club Marathon Mallorca assolí unes xifres de participació que deixaren en ridícul les de 2024. Als més de 2.150 registrats a la cursa no competitiva que tancà la jornada, enguany es sumaren quasi 2.300 als 21 quilòmetres, i altres 2.000 als 10. Així, un total de més de 6.400 persones prengueren part de la jornada, uns números que fins a la data a les Illes, només s’havien assolit a unes poques edicions de la Palma Marathon d’octubre.
El dematí l’obriren els corredors dels XIII 10 Km ‘Port de Palma’, on després de l’empesa inicial de Yegor Martynenko (Abdulova RC), fou el mallorquí Damià Ramis (Surco Lucena CD) qui prengué el capdavant de la prova i, ja fins a l’arribada, avançà en solitari per a un triomf amb excel·lents 30:50, rècord de la prova. Martynenko sostingué la segona posició amb 31:24, mentre que Adrián Guirado (PD Santa Eulària) completà el pòdium a continuació amb 31:26. A categoria femenina, Yessica Pérez (VickyFood Athletics) millorà la segona posició de 2024 amb una victòria també d’alt nivell: els seus 36:28 resultaren el tercer temps històric de la prova, només per darrere de l’edició de 2018, i també rendiren molt bé Victòria Benavides (Can Calco Hotels) i Marina Grosso (CA Montuïri), qui completaren el pòdium amb 37:04 i 38:15 respectivament.
Pel que fa a la mitja marató, on es classificaren 2.283 participants (l’anterior rècord eren els 1.278 de 2011), els dos guanyadors també deixaren fites de gran impacte. Què dir de Dimitrijs Sergojins: el letó de LaSansi enllaçà la seva sisena victòria consecutiva a la prova, novament de forma imperial. Sergojins triomfà enguany amb un temps de 1h06:38, i passaren més de 2 minuts i mig fins l’arribada del segon classificat. Ell fou Lucas Mola (Atlètic Mallorca) amb 1h09:16, mentre que Gustav Morch fou tercer amb 1h11:01. No passà gaire temps fins l’arribada de la guanyadora femenina: Tracy Barlow, britànica del Thames Valley Harriers, s’exhibí amb un registre 1h13:48. Des de la cinquena posició de la general, Barlow signà el tercer millor temps dels darrers 20 anys, només superada per pocs segons per les guanyadores de 2005 i 2007, quan la cursa encara comptava amb participació d’atletes africanes. Aquesta exhibició eclipsà el també notable temps de Mari Luz Tesuri (VickyFoods Athletics), segona amb 1h15:22, mentre que Irene Mikky (Atletiek Uni) fou tercera amb 1h16:33.
El dematí quedà arrodonit per la Cursa ‘Ciutat de Palma – El Corte Inglés’, no competitiva i ben animada gràcies a més de 2.150 participants de totes les edats, d’entre els quals el més ràpid fou el jove Joan Barceló (CA Montuïri).
Málaga
També sobre la distància de mitja marató competiren a la península alguns atletes balears a la TotalEnergies Medio maratón de Málaga 2025. Aquí els millors illencs classificats foren Sergi Reurer (Lô Esport), 11è amb 1h08:52, i Marta Obrador (Atl. Porreres), 13ª amb 1h23:14, una marca a només 6 segons del rècord de Balears Sub23 que encara manté Maria Pallicer (1998).
Resultats – XXXII Mitja marató ‘Ciutat de Palma’ (XIII 10 Km ‘Port de Palma’), (XXI Cursa popular ‘Ciutat de Palma – El Corte Inglés’)
Imatges – Club Marathon Mallorca/Tony Servera/WishanFG/Elitechip/Caty Pons, Tomás Montes/Última Hora