Logo FPF

Mario Mola i Mari Luz Tesuri encapçalen l’espectacle d’un regional de cros memorable

El segon diumenge de 2025 el calendari autonòmic ja ens ofería el primer campionat de Balears de la temporada i no fou altre que el regional de cros. La 62ª edició de l’esdeveniment tingué lloc a Sa Nova Cabana, a Marratxí, i organitzat pel CA Fidípides i el debutant Atlètic Mallorca, brindà a participants i assistents un dematí de camp a través espectacular. 

Les dues curses absolutes, disputades sobre 9.000 metres, coronaren a Mari Luz Tesuri i Mario Mola, després d’actuacions i desenllaços ben contrastats. La cursa femenina quedà sentenciada abans del terç de prova, punt en què Tesuri, enguany a les files del Vicky Foods Athletics, ja quedà en solitari. Aquelles que semblaren les altres màximes aspirants, Bel Calero, Marina Bagur i Gemma Frigola, anaren perdent ritme i metres respecte la corredora argentina, imparable cap a un nou títol balear que aconseguí en 31:07. La catalana de l’Atlètic Mallorca, fora de concurs, creuà la meta en 31:49, i el pòdium balear es resolgué amb la plata de Calero (Joves de Berga, 32:00) i el bronze de Bagur (CA Ría Ferrol, 32:22). Frigola fou qui liderà el primer triomf de l’Atlètic Mallorca, campió per clubs, seguit del Sporting Calvià i del CA Palma. Com a campiona Sub23 s’erigí Marta Obrador (Atl. Porreres), setena de la general amb 34:09. 

El campionat quedà complet amb una cursa absoluta masculina trepidant. D’ella prendrien part els quatre campions de les darreres set edicions, i dos atletes olímpics a Tòquio2020, Mario Mola (campió el 2021) i Ayad Lamdassem. Però un cop donat el tret de sortida, qui oferí més espectacle fou el defensor del títol: Adrià Ceballos, en el seu primer any a categoria sènior, no especulà i s’encarregà de posar ritme i ordre al cap de cursa. El jove de l’ADA Calvià disposà un ritme frenètic a la prova, que provocà pasos intermedis per davall de 9:00 (3.000  metres) i 15:00 (5.000), aquí encara dins d’un grup de sis atletes, tres d’ells aspirants al títol i altres tres fora de concurs. La penúltima volta netejà el cap de cursa i deixà a Ceballos acompanyat només per Mario Mola, estendard del nou Atlètic Mallorca, i pel seu company d’equip, l’emblemàtic Lamdassem. Ells dos foren els únics capaços de superar l’ímpetu del valent local, i en un desenllaç vibrant, Lamdassem creuà en primer lloc la meta, amb Mola com a nou campió, en idèntic temps de 26:37. Ceballos canvià l’or dels dos darrers anys per una honorable plata amb 26:56, mentre que en un segon trio, es confirmà el bronze de José Luis García Pujadas (Surco Lucena), amb 27:18, precedit pels ‘fora de concurs’ Hicham Sigueni i Jordi Garcia (27:17). 

L’atleta binissalemer fou l’únic ‘estrany’ en una lluita ferotge pel títol col·lectiu entre ADA Calvià i Atlètic Mallorca, ocupants de les altres nou primeres posicions de la classificació. Finalment, el títol fou pel club calvianer, 14 per 22 punts, amb el bronze pels homes del Pegasus. Quant al millor Sub23, debutà a la categoria de forma immillorable Àngel Pérez (FC Barcelona), després d’una fèrria pugna amb Toni Juan (Pegasus): 28:02 per 28:10. 

Categories 
Les altres sis curses del dematí oferiren atractives disputes pels títols de les categories inferiors. El campionat l’obriren els Sub20 amb respectives exhibicions de Martí Ginard (Lô Esport) i Sandra Vadell (Pegasus), intractables gairebé des del tret de sortida, en una categoria que guanyaren per equips el Lô Esport masculí i el Diana AC femení. A continuació, les curses Sub16 deixaren un atractiu duel entre Aina Coll i Clara Serra (VIVA Es Raiguer, campió per equips), i un desenllaç igualment vibrant entre els nins, resolt a favor de David Castañer (Pegasus) respecte Joao V. Puigròs i Toni Autonell, en una cursa a la qual triomfaren per equips els joves del AZ Sport Binissalem. 

A la cursa Sub18 Martí Ferriol (CE Total Team) i María Cabello (CA Pitiús) s’imposaren magistralment en una cursa que a nivell col·lectiu s’anotà el Pegasus per partida doble. Com a prolegomen de les curses absolutes, els més menuts del dematí: a les curses Sub14 mostraren el seu bon futur Pau Luque (CA Joan Comes Sa Pobla) i Alessia Geffroy (PD Santa Eulària), amb les victòries per equips del CA Pitiús masculí i el CA Manacor femení. 

València 
Mentre el regional de cros disputava les seves primeres curses, a la península tenia lloc una de les primeres proves fortes de l’any, els 10K Valencia Ibercaja, on enguany l’actuació més destacada pel nostre atletisme la signà Fran De la Insua (CA Atlas), amb marca personal de 30:54. 

 

Resultats – LXIIè Cpat. Balears de Cros 
Imatges – Mariama Kante/CA Atlas (resum gràfic), Running CV