La segona meitat del mes de juliol començà amb múltiples proves populars que poblaren el nostre calendari repartides entre les modalitats de trail i ruta, així com entre les delegacions de Mallorca i Menorca.
Divendres 19 tingué lloc la V Trail ‘Palma SkyLine’, organitzada pel Club Marathon Mallorca a Gènova i els seus voltants, per on més de 230 atletes gaudiren del trail amb prodigioses vistes de la Badia de Palma. La prova de 16 quilòmetres deixà les victòries de Toni Gran (VIVA Es Raiguer) i Yessica Pérez (CA Montuïri), amb temps respectius de 1h15:58 i 1h28:38, i uns pòdiums completats per Hamal Villar (Món Aventura, 1h17:47), Andrés Calderón (+QTrail, 1h20:10), Rosa Coli (Tirany CM, 1h42:07) i Coloma Sureda (Sa Milana – Alaró, 1h51:21). Quant a la prova de 10 quilòmetres, els més ràpids foren Joan Alexandre i Gisela S. Albor, amb 51:56 i 1h12:30 respectivament, per a encapçalar un pòdium completat per José Luis Lobay, Álvaro Mota, Margarita Sorell i Julia Frances. L’esdeveniment també comptà amb proves infantils que animaren l’ambient els moments previs a les dues distàncies majors.

Dissabte 20 el calendari popular mallorquí celebrà el baptisme d’una nova prova popular: la Cursa del Fang. Celebrada a Pòrtol (Marratxí), de la mà de CUC Fitness, la primera edició superà els 160 participants a la seva cursa principal, 7,5 quilòmetres, a més a més de desenes d’infants a les proves infantils. L’honor de la primera victòria a la prova l’assumiren Gianfranco Presti i Leonor Font. L’argentí sumà un èxit més a l’illa, aquí amb 23:14, pels 24:43 del local Adrià Ceballos i els 24:51 de Jaume Garcias. Font triomfà una vegada més, aquesta vegada amb 28:35 com a vuitena de la general, amb Amelia Álvarez i Mª Antònia Femenias com a companyes de pòdium.
Ja a una nova setmana, dilluns 22 tingué lloc la XVIª Milla ‘Ciutat de Manacor’. El Passeig de Na Camel·la reuní a més d’un centenar d’atletes de totes les edats els quals oferiren ràpides curses. La prova absoluta masculina deixà un atractiu duel entre Alex J. Duran (Joan Capó Felanitx) i Gabriel Pons (Atl. Manacor), resolt a favor del Sub23 tot i que amb el mateix temps: 4:35. Damià Pons (Atl. Manacor) completà el pòdium amb 4:39. La cursa absoluta femenina la dominà la F40 Rosa Mª Córdoba (CA Montuïri), amb un temps de 5:50, tot i que prèviament, a la cursa Sub16, la jove Claudia Van Boven (Pegasus AC) s’imposà amb 5:45, i Cristina Miquel (Claudia Troppa SC) fou segona amb 5:51, tercer temps global.
Dimarts 23 deixà doble front d’activitat repartit a les dues illes majors. Menorca celebrà la quarta aturada de la seva Lliga de Curses d’Estiu per a Tothom a Fornells, amb la Cursa ‘Festes de Sant Antoni’. Més de 370 participants de totes les edats animaren l’esdeveniment, que tingué com a guanyadors absoluts a Kamal El Hihioui i Maria Pallicer, amb temps respectius de 10:27 i 12:11. Nil Cubas i Marc Rochelt, al masculí, i Jimena Pons i Yasmina Ben-Hakim, al femení, completaren els pòdiums absoluts.
Poc després però a Mallorca, concretament a Santa Margalida, tingué lloc la VIIIª Cursa nocturna de Son Serra de Marina. Sobre 5 quilòmetres i amb més de 130 participants, la parella d’atletes de la PD Santa Eulària, Adrián Guirado i Verónica Castro, amb temps respectius de 16:37 i 19:40, es feren amb el triomf. El veterà Tolo Fiol i Alfonso Martínez, així com també Mª Antònia Femenias i Janna Sieber, foren els encarregats de completar els pòdiums d’honor del vespre a Son Serra.
Resultats – V Trail Palma SkyLine (Palma, 19-Jul)
Resultats – I Cursa del Fang (Marratxí, 20-Jul)
Resultats (pendents de publicació) – XVI Milla ‘Ciutat de Manacor’ (Manacor, 22-Jul)
Resultats – Cursa ‘Festes de Sant Antoni’ 2024 (Fornells, 23-Jul)
Resultats – VIII Cursa nocturna de Son Serra de Marina (Santa Margalida, 23-Jul)
Imatges – CM Mallorca/Toni MrKuny, Elitechip, Dani Espada, Atletisme Manacor