El trail balear tornà a demostrar aquest cap de setmana del 13 i 14 d’abril l’excel·lent salut que disposa en aquesta modalitat atlètica. Una expedició de 7 atletes illencs competiren al Campionat d’Espanya de Pujada vertical i muntanya ‘clàssic’, amb un balanç de cinc medalles i el bronze absolut de Bel Calero com a fita titular.
A la localitat avilesa de Candeleda, la mallorquina aconseguí dissabte pujar al tercer calaix del pòdium de la prova de 7,5 quilòmtres i 1.040 metres de desnivell positiu, amb un temps de 53:29 i només superada per la súper campiona Oihana Kortazar i Onditz Iturbe. En aquesta mateixa modalitat també destacaren els mallorquins Juan Navarro (Gymnápolis) flamant campió a categoria M35 amb 48:48, i Maria Ramis (CA Montuïri), subcampiona F45 amb 1h04:06. Completaren la signatura balear Yessica Pérez, 9ª absoluta amb 58:37, i els veterans Manuel Picó i Paco Blasco (ell sobre 4,7 Km amb 670 metres de desnivell positiu), ambdós classificats en cinquena posició a les categories M55 i M70 respectivament.
D’altra banda, al torn de diumenge a la prova ‘clàssic’, sobre 16 quilòmetres i 840 metres de desnivell positiu, s’aconseguiren dues medalles més, i precisament a la mateixa categoria. José Luis García Pujadas, mallorquí del Surco Lucena CD, sumà un nou èxit nacional amb el títol a la categoria M35, sent a més a més setè absolut, amb una actuació prodigiosa i un temps de 1h15:08. Ben a prop quedà Navarro, que en el seva segona prova del cap de setmana tornà a pujar al pòdium, sent bronze amb 1h19:10. Aquí Bel Calero fregà la gesta de la doble medalla absoluta: la corredora del JA Berga fou quarta amb 1h28:50. Yessica Pérez millorà una posició respecte a dissabte, fou vuitena (1h34:34). Els altres tres veterans, que també duplicaren la seva actuació a Candeleda, es classificaren 8è M55 (Manuel Picó), 9ª F45 (Maria Ramis) i novament 5è M70 (Paco Blasco, ell sobre 7 quilòmetres amb +670m).
Trail del Nord
El trail també deixà activitat en la plana regional gràcies a una nova edició de la Trail del Nord. El litoral noroest de Menorca comptà amb més de 500 atletes entre les tres distàncies oferides pel programa, que tingué en Enric Pons i Cati Vives com a guanyadors de la seva distància més èpica, els 45 quilòmetres entre Cala Morell i l’arribada a Ciutadella. L’especialista del Menorca Trail imposà la seva bona forma amb 3h47:24 i bon marge respecte Pau Benejam (CE Island Sport, 3h57:14) i Rafa García (4h02:25). Quant a Vives, la veterana dels Xendenguets es féu amb un triomf de prestigi gràcies a un temps de 5h18:35, i encapçalà un pòdium que completaren la seva companya d’equip Margalida Garí (5h26:05) i Laura Ruiz (Menorca Trail, 5h28:26).

Als 24 quilòmetres de la distància intermitja, els millors foren Xavier P. Villalonga i Ana Bueno, amb temps respectius de 2h01:15 i 2h28:20. Kamal Hihioui, Iván Janer, Marta Obrador i Sonia Canals foren els encarregats de completar el pòdium; mentre que a la prova curta, sobre els 12 quilòmetres amb sortida a Binimel·la, els més ràpids foren Manuel Domínguez (50:59) i Natalia Giménez (1h00:03), amb Migue Huguet, Aitor Pons, Magdalena Moll i Maite Pons com a companys damunt dels calaixos.
Resultats – IV Trail del Nord
Imatges – Elitechip/Menorca Illa de Trails, MiguelesTeam/RFEA, Trail El Guerrero Gredos